Aktuell status fra Lindab ifm Koronavirus COVID-19

NyhetMAR 13, 2020 15.36 CET

I dette nyhetsbrevet vil vi oppdatere med aktuell status hos Lindab i forbindelse med Koronaviruset COVID-19

17.04.2020

Leveringssituasjonen

Vi har generelt god leveringssikkerhet med unntak av noe begrensninger ved vår fabrikk i Italia som produserer brannspjeld. Produksjon er åpnet både for sykehus, brannsikring og til NACE kode 43.22.

Nytt prisvarsel og informasjon om nåværende situasjon

Viser til vårt varsel i forbindelse den ekstraordinære situasjonen som har oppstått på grunn av kollaps i kronekursen. Våre bruttopriser endres midlertidig fra og med 20. april. Nye endringer kan komme til å skje med virkning fra 20. mai. På vår hjemmeside finner dere alle våre prislister med informasjon om hvilke endringer den enkelte prisliste har fått. For våre byggevarekunder med NOBB kontrakt, er økningen på våre produkter innen byggkomponenter foretatt via en rabattjustering. Se NOBB avtale for oppdaterte rabatter, eller kontakt din salgsansvarlig for ytterligere informasjon.

Vi håper på forståelse for at vi er tvunget til å tilpasse våre utsalgspriser til den rådende situasjonen, og håper som alle andre at pandemi og oljekrise snart kan være en historie vi kan se tilbake på.

23.03.2020

Leveringssituasjonen

Situasjonen i Italia er kritisk og myndighetene der strammer inn tiltakene. Vår fabrikk i Milano som produserer brannspjeld, stenges dermed frem til 3. april. Vi kontakter aktuelle kunder som blir berørt. Øvrige leveranser fra hovedlager i Sverige fungerer godt og der har vi fortsatt god kapasitet og leveringssikkerhet.

Ekstraordinær prisøkning

Den ekstraordinære valutasituasjonen på toppen av COVID-19 viruset, har dessverre medført at vi har varslet en ekstraordinær prisøkning gjeldende fra 19. april. Vi ber om forståelse og håper de nærmeste dagers utvikling kan gi oss en indikasjon på hvilket nivå vi må legge prisøkningene på. Vi håper bransjen har forståelse og kan være med på en deling av de store ekstrakostnadene i forbindelse med valutatapene den siste tiden. Dette vil naturligvis være et midlertidig påslag inntil situasjonen normaliserer seg.

18.03.2020

Per dags dato kan vi melde om god kapasitet og leveringssikkerhet. Vi fortsetter derfor å levere produktene til deg som før. Både det du allerede har bestilt og de nye henvendelser du måtte ha.

Etter hvert som alvoret synker inn over oss, styrker vi tiltakene lokalt for å bidra til å begrense smitten. Våre lokale avdelinger setter lokalt et tak på hvor mange kunder som får oppholde seg i vår butikk til samme tid og vi ber alle om å holde minimum 2 meters avstand til hverandre og til oss. Vi tillater heller ikke kunder å bevege seg ut på våre lager. Vi har også innført en rekke hygienetiltak som utføres flere ganger per dag for å begrense smitte.

As of today, we can report good capacity and delivery reliability. We therefore continue to deliver the products to you as before. Both what you have already ordered and the new orders you may have.

Due to the current situation With Corona we have implemented actions to prevent contamination.

• No more than 2 customers are allowed in our store at the same time (in our small departments)
  • Keep a minimum distance of 2 meters from each other, and us.
  • Customers are not allowed in the Warehouse.

Don`t you want to go inside?

Then ordering can be done on the Webshop, by e-mail or by phone. We are happy to bring out the goods for you if you are parked outside.

If you have a Fever, cough or a shortness of breath - please stay at home!

Help us limit the infection. Thanks for Your understanding!

13.03.2020

Per nå har vi ingen leveringsutfordringer og vi har iverksatt en rekke tiltak for å opprettholde normal drift og leveranser ut fra alle våre avdelinger. Dersom det skulle være noen som helst tvil, vil vi presisere at alle kunder er hjertelig velkommen til oss og våre lokaler for å handle som normalt.

Vi oppfordrer allikevel våre kunder til å legge ordre på Webshop, for å bidra til til raskere behandlingstid og mindre kø, som igjen minimerer risiko for spredning av viruset.

Med håp om at viruset stoppes raskt med de drastiske tiltak som er iverksatt av myndighetene ønsker vi alle en riktig god helg.

Etterhvert som vi har behov for å formidle ny informasjon vil dette nyhetsbrevet oppdateres. Link legges ut på vår hjemmeside slik at oppdatert informasjon vil være lett tilgjengelig for de av dere som ønsker en oppdatering på siste nytt fra Lindab.